10. září 2012

Jak dokáže úprava změnit fotku

Pořád jsem názoru, že jedna část z celého focení je focení samo o sobě, druhou část dělá už úprava fotky.
 Sice tu úpravu tolik neovládám, takže nejraději bych to občas někomu "strčila", ale přece jenom to k tomu patří. Většinou nerada upravuji fotky, které jsou "obyčejné". Příjde mi to zbytečné a nejvíc se mi líbí v originále, popř. černobílé či sépiové. Další úpravy mi příjdou zbytečné, nebo jinak - občas tím fotku akorát tak zkazím:D
Větší úpravy dělám až zpětně. Pokud to není fotka, která byla původně nějak myšlena a už od začátku (ještě před focením) jsem si byla jistá, že ji chci upravit do takové a takové podoby.
A tak jsem si dnes hrála s fotkou Zuzky.
Vážně se pořád učím a možná jsem to s tou úpravou přehnala.
Jsem asi staromódní (a taky neumím moc dobře upravovat:D), ale příjde mi že to, jak člověk umí fotit už není v poslední době moc důležité. "To se vyretušuje", "To celý překopu a bude to vypadat dobře" .. Jo, ale bohužel i já takové fráze občas používám :)

Která verze se vám líbí víc?
                                        Tea!:)

               

2 komentáře:

  1. Právě v dnešní době je rarita fotograf, který fotky vůbec neupravuje (max nějaké to prosvětlení stínů nebo malá úprava expozice).
    Fotka, kterou tu máš má špatnou kompozici (postava se dívá ven z fotky místo dovnitř (samozřejmě to pravidlo by se dalo porušit, aby ta fotka třeba něco vyjadřovalaa, ale tady to bohužel nevidím).
    A když ... tak zkus radši předělávat do černobílé ;-)
    Ale foť, foť a zkoušej a přijdeš na to! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No však to je myšlené. Všichni už fotky upravují, včetně mě, takže už teď umí "každý fotit", ale pokud by se jim vzala možnost fotky upravovat, najednou by se ukázalo, kdo vážně fotit umí a kdo ne. :)
      Jinak děkuji za kritiku, vážím si toho!:)

      Vymazat